Łączna liczba wyświetleń

Szukaj na tym blogu

niedziela, 2 sierpnia 2015

Frużelina czyli owoce w żelu


Domowa frużelina lub jak kto woli marmolada na szybko.Świetnie sprawdza się do ciast,gofrów,naleśników lub jako samodzielny ,,podjadacz,, gdy poziom cukru w organizmie spada.
Zaletę ma jeszcze tą ,że można ją zrobić nawet z mrożonych owoców . Ja przygotowałam dwie wersje. Brzoskwiniowa i z czarnej porzeczki,z tym,że ta druga ma w sobie ,,parę procent,,gdyż wykorzystałam porzeczkę z nastawionej nalewki. Smak,bomba dla dorosłych. Przepis zaczerpnięty z bloga ,,Moje wypieki,, za co dziękuję.
  •  250 gram dowolnych owoców lekko rozdrobnionych
  • 3 łyżki cukru
  • łyżeczka mąki ziemniaczanej rozmieszana w łyżeczce wody
  • łyżeczka żelatyny rozmieszana w łyżce wody ( wrzątku)
  • łyżka soku z cytryny
 Owoce wymieszać z cukrem i zagotować do jego rozpuszczenia.Zagęścić mąką. Zestawić z ognia,dodać żelatynę ,rozmieszać do rozpuszczenia. Na koniec zakwasić sokiem z cytryny. Gotowe

MOJE RADY
  • nie należy zbyt rozdrabiać owoców, nie chodzi nam wszak o malmoladę
  • można regulować ilość mąki,mieszanina ma mieć konsystencję żelu nie zbitego kiślu
  • dodatek żelatyny też można pominąć,kwestia gustu
  • w celu dłuższego przechowywania należy frużelinę zapasteryzować
  • doskonały dodatek do naleśników,gofrów,dekoracji ciasta
 

Brak komentarzy: