Łączna liczba wyświetleń

Szukaj na tym blogu

czwartek, 12 listopada 2015

Ciastka owsiano - kokosowe czyli mały wstęp do świąt

     Małymi kroczkami testuję przepisy na ciastka świąteczne.Te ciasteczka na pewno będą na świątecznym stole gdyż są i miękkie i pyszne i nadziane bakaliami i,,,,szybko się je produkuje. Mają jeszcze jeden plus nie są wcale bardzo słodkie . Przepis znalazłam na luźnej karteczce która wypadła mi z książki,bardzo niedbale napisany podejrzewam więc,że spisywałam go z któregoś programu kulinarnego. Fakt faktem wypiek bardzo udany,polecam

  • 17,5 dag masła lub margaryny
  • szklanka mąki
  • 1\2 łyżeczki sody
  • 1\2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1 jajo rozmiar L
  • szklanka płatków owsianych
  • 2 łyżki miodu
  • 1\3 szklanki wiórków kokosowych 
  • garść rodzynek
  • garść skórki pomarańczowej smażonej w cukrze
  • garść żurawiny
 Wszystkie składniki zagniatamy jak na kruche ciasto. Schładzamy około godzinki. Z rozwałkowanego ciasta wykrawamy szklanką krążki lub odrywamy z ciasta kawałeczki robimy z nich kulki i lekko spłaszczamy. Układamy na wyłożonej papierem do pieczenia blasze i pieczemy 20 minut w temperaturze 180 stopni. Już chłodne ciastka oblewamy roztopioną czekoladą i dowolnie dekorujemy.

   MOJE RADY
  • użyłam mąki tortowej lecz można użyć i zwykłej pszennej 
  • tłuszcz musi być bardzo zimny
  • ciasto troszkę się klei wystarczy podsypywać go mąką podczas wałkowania
  • ciastka nie wymagają smarowania jajem przed pieczeniem
  • można użyć dowolnej mieszanki bakalii
          
    

Brak komentarzy: